Search for content in message boards

LEISTE & TRAUTWIG FAMILIES

Replies: 2

LEISTE & TRAUTWIG FAMILIES

Posted: 10 Nov 2012 9:50AM GMT
Classification: Query
ENGLISH VERSION:
I am looking for information on my great-great grandparents who came from Germany. The following is all I know:

Trautwig family: My great-great grandfather was Friedrick Trautwig. His wife was Johanne. They had 5 children: Hermann (my great-grandfather - born in 1882), Gustav (born 1887), Otto (born 1889), Hermine, & Anna. Hermann was born in 1882 in Schneidlingen, so they lived in that area. Hermann (my great-grandfather) and his brothers Otto and Gustav moved to the United States in the early 1900s. I think the girls (Hermine and Anna) stayed in Germany. Hermine had a child (Else Trautwig) out of wedlock.

Leiste family: My great-great grandfather was Gustav A. Leiste (born 1844). His wife was Auguste (maiden name Köche – born 1850). They had several children, but only two lived to adulthood (Gustav Jr. died at age 3, Anna died at age 12, and a set of twins died at birth). My great-grandmother (Louise Leiste-Trautwig) came to the United States and married Hermann Trautwig. Her sister (Minne Leiste) died in 1953 in Liepzig – I don’t know her married name.

I cannot find any additional information on ancestry.com for them. There is not a lot of information from Germany to research yet. If you have any further information, I would love hearing from you. I only speak/read English, but I am able to use the computer to translate as necessary (same I did here).

DEUTSCH SPRACHE:
Ich suche Informationen über meine Ur-Ur-Großeltern kamen aus Deutschland. Im folgenden finden Sie alles, was ich wissen:

Trautwig Familie: Mein Ur-Ur-Großvater war Friedrick Trautwig. Seine Frau war Johanne. Sie hatten 5 Kinder: Hermann (mein Urgroßvater - geb. 1882), Gustav (geb. 1887), Otto (geb. 1889), Hermine, Anna &. Hermann geboren 1882 in Schneidlingen, so dass sie in diesem Gebiet lebten. Hermann (mein Urgroßvater) und seine Brüder Otto und Gustav zog in die Vereinigten Staaten in den frühen 1900er Jahren. Ich denke, dass die Mädchen (Hermine und Anna) in Deutschland geblieben. Hermine hatte ein uneheliches Kind (Else Trautwig).

Leiste Familie: Mein Ur-Ur-Großvater war Gustav A. Leiste (geb. 1844). Seine Frau war Auguste (Mädchenname Köche – geb. 1850). Sie hatten mehrere Kinder, aber nur zwei lebte bis zum Erwachsenenalter (Gustav Jr. starb im Alter von 3, Anna starb im Alter von 12, und eine Reihe von Zwillinge bei der Geburt gestorben). Meine Urgroßmutter (Louise Leiste-Trautwig) kam in die Vereinigten Staaten und heiratete Hermann Trautwig. Ihre Schwester (Minne Leiste) starb 1953 in Leipzig – ich weiß nicht ihrem Heiratsnamen.

Zusätzliche Informationen für sie auf ancestry.com ist nicht auffindbar. Es gibt nicht viele Informationen aus Deutschland, noch zu erforschen. Wenn Sie weitere Informationen haben, würde ich von Ihnen zu hören. Ich nur sprechen/lesen Englisch, aber ich kann den Computer benutzen, um nach Bedarf (dasselbe, was ich hier Tat) zu übersetzen.

Thank you, (Danke)
Lynn Stephens
SubjectAuthorDate Posted
LotofBull 10 Nov 2012 4:50PM GMT 
su2112yellow 10 Nov 2012 7:10PM GMT 
LotofBull 10 Nov 2012 7:30PM GMT 
per page

Find a board about a specific topic

• Visit our other sites:

© 1997-2014 Ancestry.com | Corporate Information | Privacy | Terms and Conditions