Search for content in message boards

krause/bessel/vogel

Replies: 0

krause/bessel/vogel

Posted: 8 Sep 2013 2:24AM GMT
Classification: Query
Surnames: krause/bessel/vogel
Bi-lingual request (Deutscher Text siehe unten)
My name is David Greenley. I would like to ask if you may recognize any of my Krause/Vogel/Bessel ancestors from your own family tree details. It is proving difficult to find any further references to the family before they arrived in England in the late 1860’s and would appreciate any help you can give regarding the period prior to 1870 in Germany.

Johanne Marie Emilie Eisabethe KRAUSE 1812-1900 (father was Johann Heinrich) was
born about 1812 in Schwarzburg Rudolstadt, Thuringia, Germany.
She married a Albert Vogel. Her son Albert Johann Carl Vogel was born on 30 August, 1838, also in Schwarzburg Rudolstadt, Thuringia.

She emigrated as a widow and annuitant (data for husband is unknown), to Hull, England with her son Albert, where he would further work as an organ builder/tuner for Forster & Andrews (Hull) from the late 1860’s onwards.

The family settled and remained in Hull and in 1870 Albert married Johanne Bessel 1849-1937, she was born in Schulenburg,
Hanover, Germany, daughter of Diedrich Bessel. Whether they met whilst in England is unknown.

Thank you. I look forward to any help you may able to give regarding the above.
Kind Regards

David Greenley
They had the following children
Birth (Son) Johann Albert Oskar Vogel 06 Apr 1871 Hull, Yorkshire, England
Birth (Daughter) Charlotte Augusta Louisa Vogel Mar 1873 Hull, Sculcoates, Yorkshire, England
Birth (Daughter) Emilie Vogel Mar 1876 Hull, Yorkshire, England
Birth (Daughter) Albertina Henrietta Christina Vogel Apr 1878 Hull, Yorkshire, England
Birth (Son) Albert Heinrich G Vogel 1880 Hull, Yorkshire, England
Birth (Daughter) Anne Bertha Vogel Jul 1882 Hull, Yorkshire, England
Birth (Daughter) Johanne Matilda Vogel 22 Mar 1885 Hull, Yorkshire, England
Birth (Son) August William Vogel 22 Mar 1885 Hull, Yorkshire, England
Birth (Son) Ern(es)t August Albert Vogel 07 Apr 1894 Hull, Yorkshire, England

Mein Name ist David Greenley. Ich möchte gerne fragen, ob vielleicht meine folgenden Vorfahren, Krause / Vogel / Bessel jemandem bekannt sind.

Ich interessiere mich auf den Zeitraum von 1800 bis 1869 für Johanne Krause und ihren Sohn,
Albert Johann Carl Vogel bevor sie nach England gekommen sind.

Wahrscheinlich haben sie während dieser Zeit in Milbitz/Paulinzella oder Schwarzburg Rudolstadt, Thüringen gewohnt.

Johanne Marie Emilie Eisabethe KRAUSE 1812-1900 (der Vater war Johann Heinrich) wurde circa 1812 in Schwarzburg Rudolstadt
Thüringen geboren.
Sie heiratete mit Albert Vogel. Ihr Sohn Albert Johann Carl Vogel wurde am 30. August 1838 in Schwarzburg Rudolstadt, Thüringen geboren.
Sie wanderte als Witwe und Rentnerin (Geburt/Heirat/Todesdatum Ehemann unbekannt), nach Hull, England aus, mit ihrem Sohn Albert,
wo er als Orgelbauer für Forster & Andrews (Hull) in den späten 1860er Jahren arbeiten wurde.

im Jahre 1870 heiratete Albert mit Johanne Bessel 1849-1937 (sie wurde in Schulenburg,Hannover, Deutschland, als Tochter von Diedrich Bessel geboren.
Sie hatten die folgenden Kinder.

Geburt (Sohn) Johann Albert Oskar Vogel 06 Apr 1871 Hull, Yorkshire, England
Geburt (Tochter) Charlotte Augusta Louisa Vogel Mar 1873 Hull, Sculcoates, Yorkshire, England
Geburt (Tochter) Emilie Vogel Mar 1876 Hull, Yorkshire, England
Geburt (Tochter) Albertina Henrietta Christina Vogel Apr 1878 Hull, Yorkshire, England
Geburt (Sohn) Albert Heinrich G Vogel 1880 Hull, Yorkshire, England
Geburt (Sohn) Anne Bertha Vogel Jul 1882 Hull, Yorkshire, England
Geburt (Tochter) Johanne Matilda Vogel 22 Mar 1885 Hull, Yorkshire, England
Geburt (Sohn) August William Vogel 22 Mar 1885 Hull, Yorkshire, England
Geburt (Sohn) Ern(es)t August Albert Vogel 07 Apr 1894 Hull, Yorkshire, England

Ich wäre dankbar um jegliche Hilfe.
Mit freundliche Grüße
David Greenley

Find a board about a specific topic