Member Login
Username Password (Forgot?)
Family Tree

Message Boards

You are here: Message Boards > Localities > Western Europe > France > Centre > Les Famille Refault/Reffault/Refaut/Reffaut
Names or Keywords
All Boards   Centre - Family History & Genealogy Message Board

Les Famille Refault/Reffault/Refaut/Reffaut

Replies: 3

Les Famille Refault/Reffault/Refaut/Reffaut

Bob Refault  (View posts) Posted: 31 Jul 2004 9:05AM GMT
Classification: Query
Surnames: Refault, Reffault, Refaut, Reffaut
la traduction suit en français (translation follows in French)

My great grandfather George Albert Refault was born in Paris in 1843. The birth record was apparently destroyed in the Paris Archives fire of 1872. Without knowing the District in which the birth took place it appears to be almost impossible to find the birth entry, and thus his parents.

The family name Refault together with the alternatative spelling is found (so far) in BMD Events (Actes) between 1597 and 1868 distributed in a number of Départements in France. Most of the Actes took place in Cher (18), Indre (36), Indre-et-Loir (37) and Loiret (45). These areas are collectively known as Centre.

I haven't, so far, been able to tie any of these apparent ancestors back to my great grandfather.

Is anyone able to assist?

Bob Refault
Hampshire, England
===
Mon arrière-grand-père George Albert Refault a été soutenu à Paris en 1843. Le disque de naissance a été apparemment détruit dans le feu d'archives de Paris de 1872. Sans savoir la zone dans laquelle la naissance a eu lieu il semble être presque impossible de trouver l'entrée de naissance et ainsi ses parents.

Le nom de famille Refault ainsi que l'épellation alternatative est trouvé (jusqu'ici) dans des événements de BMD (Actes) entre 1597 et 1868 distribués dans un certain nombre de Départements en France. La majeure partie de l'Actes a eu lieu dans Cher (18), Indre (36), Indre-et-Loir (37) et Loiret (45). Ces secteurs sont collectivement connus comme centre.

Je n'ai jusqu'ici pu attacher aucun de ces ancêtres apparents de nouveau à mon grand grand-père.

Est-ce que n'importe qui peut aider ?

Bob Refault,
Hampshire, Angleterre

SubjectAuthorDate Posted
Bob Refault 31 Jul 2004 9:05AM GMT 
marielune 19 Jan 2005 2:42PM GMT 
roger3103 18 Mar 2007 7:53PM GMT 
Bobrefault 20 Mar 2007 9:05AM GMT 

Find a Board

Page Tools