Member Login
Username Password (Forgot?)

Message Boards

You are here: Message Boards > Localities > Western Europe > France > Nord Pas de Calais > Caille Families in Nord
Names or Keywords
All Boards   Nord Pas de Calais - Family History & Genealogy Message Board

Caille Families in Nord

Replies: 0

Caille Families in Nord

ralphtaylor33  (View posts) Posted: 14 Jul 2008 11:46PM GMT
Classification: Query
Surnames: Cale, Cales, Caille
By a somewhat complex statistical method (details on request), I may have narrowed down the family origins of a 1742 immigrant to America to one of three villages in the Department of Nord: Gonnelieu, Banteux or Troisvilles, the largest of which had a recent population of 743. I am curious as to how to proceed from there.

My ancestors' surname was spelled with so many variations that any original spelling (and thus langauge of origin)is lost. He stated in a 1754 naturalziation petition that he was "born in the teritories of the Elector Palatine" (toady's Rheinland-Pfalz). But, this surname "CALE" is rare in Germany by any spelling. It does occur in France, most often as "Caille".

I would appreicate adivce for further research. Thank you.

En français:
Par une méthode statistique quelque peu complexe (détails sur demande), j'ai pu avoir rétréci vers le bas les origines de famille d'un immigré 1742 en Amérique à un de trois villages dans le département de Nord: Gonnelieu, Banteux ou Troisvilles, le plus grand dont eu une population récente de 743. Je suis curieux quant à la façon procéder à partir de là.

Mon ancestors' ; le nom de famille a été orthographié avec tant de variations que n'importe quelle épellation originale (et ainsi langauge d'origine) est perdu. Il a énoncé dans une pétition 1754 de naturalziation qu'il était " ; soutenu dans les teritories de l'électeur Palatine" ; (ajourd'hui, le Rhénanie-Palatinat). Mais, ce de nom de famille "CALE" est rare en Allemagne par n'importe quelle épellation. Elle se produit en France, le plus souvent comme "Caille".

Je adivce d'appreicate pour davantage de recherche. (Mon anglais n'est pas aussi mauvais que mon Français.)
Merci.

Find a Board

Page Tools