Search for content in message boards

Rentinge

Replies: 5

Re: Rentinge

Johan Kampen (View posts)
Posted: 9 Mar 2003 10:45AM GMT
Classification: Query
Moi Edwin,

Klopt, een week geleden heb ik dezelfde gegevens nog overgenomen uit het DTB-boek van Sleen. De boerderij in Ermen heette ook de Kamping. Want in het DTB-boek van Sleen staat de doop van een kind van een vrouw die getrouwd was met een knecht die daar werkte vermeldt. Er staat bij dat het kind geboren is te Ermen op de Kampinge. Het zelfde geldt voor Noord-Sleen. Daar stond ook een boerderij met de naam de Kamping.

Ik heb nog even gekeken naar mijn oude emails en ik zag een email van jouw van 30 maart 2002, ook over de Kamping's. Volgens mij zijn de Kamping's van Noord-Sleen verwant met de Kamping's van Erm(en).

Mijn rechtsstreekse voorouder Harm Kamping trouwde in 1738 te Borger met Annechien Beuling. Hun eerste zoon heette Willem. In het huwelijksregister staat vermeldt dat Harm van Erm afkomstig was. Via het lidmaatschapsregister van de kerk van Sleen kwam ik achter de ouders van Harm, namelijk Willem Kamping en Roelfijn Rentinge.

Natuurlijk wil ik meer weten over de Kamping's en hoop ik nog van je te horen.

Groeten,

Johan Kampen.
SubjectAuthorDate Posted
Johan Kampen 8 Mar 2003 5:02PM GMT 
edwin 9 Mar 2003 9:37AM GMT 
Johan Kampen 9 Mar 2003 5:45PM GMT 
edwin 9 Mar 2003 10:55PM GMT 
1_stevens8 7 Apr 2012 7:10PM GMT 
hans957 24 Jun 2012 8:31AM GMT 
per page

Find a board about a specific topic

• Visit our other sites:

© 1997-2014 Ancestry.com | Corporate Information | Privacy | Terms and Conditions