Search for content in message boards

Ekelenburg - Vermaat

Replies: 2

Ekelenburg - Vermaat

Ria van Ekelenburg - van Kwawegen (View posts)
Posted: 14 Jun 2005 7:38PM GMT
Classification: Query
Surnames: Ekelenburg Vermaat Streefkerk
Ik heb twee keer een Geertruij Vermaat. Ik geef hironder van beiden de gegevens. Wie weet of dit niet gewoon een en dezelfde dame is?
Parenteel van Geertrui (Philipse) Vermaat
I Geertrui (Philipse) Vermaat is geboren in 1743, dochter van Philip Vermaat en Zentje Jansdr. de Jong. Zij is gedoopt op woensdag 23 oktober 1743 in Pernis. Philipse is overleden op zondag 9 juli 1820 in Barendrecht, 77 jaar oud. Philipse trouwde, 27 jaar oud, op zondag 25 november 1770 in Barendrecht met Cornelis Pieters Streefkerk, 30 jaar oud. Cornelis Pieters is geboren in 1740, zoon van Pieter Jansz Streefkerk en Lijntje Cornelis van Driel. Hij is gedoopt op zondag 20 maart 1740 in Rijsoord. Cornelis Pieters is overleden op maandag 8 januari 1827 in Barendrecht, 87 jaar oud.

Kind van Geertrui Philipse en Cornelis Pieters:
1 Cornelia Streefkerk, geboren op zondag 22 december 1782 in Oost Barendrecht. Cornelia is overleden op zondag 11 januari 1818 in West Barendrecht, 35 jaar oud.

----

Parenteel van Geertrui Vermaat
I Geertrui Vermaat. Geertrui trouwde in Barendrecht met Cornelis Streefkerk. Cornelis is geboren in Barendrecht.

Kind van Geertrui en Cornelis:
1 Maria Streefkerk, geboren op zondag 28 maart 1784 in Oost Barendrecht Volgt II.

II Maria Streefkerk is geboren op zondag 28 maart 1784 in Oost Barendrecht, dochter van Cornelis Streefkerk en Geertrui Vermaat. Maria is overleden op zaterdag 5 juni 1830 in Goudswaard, 46 jaar oud. Maria trouwde, 22 jaar oud, op zaterdag 21 februari 1807 in Barendrecht met Eeuwout van Ekelenburg, 25 jaar oud, nadat zij op zondag 8 februari 1807 in Barendrecht in ondertrouw zijn gegaan.
Notitie bij het huwelijk: Eewout van Ekelenburg,jm. geboren te Geervliet en wonende te West Barendrecht en Maria Cornelisdochter Streefkerk, jd. van de HItzert geboren te Oost Barendrecht in ondertrouw aangetekend zijn aanzeggende op 1, 8 en 15 februari 1807. Getrouwd op 21 februari 1807.
Eeuwout is geboren op zondag 25 november 1781 in Geervliet, zoon van Martinus van Ekelenburg en Neeltje Vermaat. Eeuwout is overleden op zondag 16 november 1828 in Goudswaard, 46 jaar oud.
Beroep: meester schoenmaker

Het zou wel toevallig zijn als ik twee Geertrui's heb die allebei met een Streefkerk trouwen. Maar ja, er gebeuren vreemdere dingen.

Als het een en dezelfde blijkt te zijn, (ik heb geen bewijs gevonden) dan zijn mijn man en ik heel in de verte een beetje familie van elkaar. Maar dan zijn ook Maria Streefkerk en Cornelia Streefkerk zussen.

Hopelijk kan iemand me het bewijs leveren?
Alvast ahrtelijk dank voor de moeite.
Ria
SubjectAuthorDate Posted
Ria van Ekelenburg - van Kwawegen 15 Jun 2005 1:38AM GMT 
roobol 16 Jun 2005 7:11PM GMT 
Estans340 17 Jul 2011 1:04PM GMT 
per page

Find a board about a specific topic