Search for content in message boards

François Caisse -Trois-Rivières via Besançon, France

Replies: 6

François Caisse -Trois-Rivières via Besançon, France

Posted: 12 Jul 2011 7:52AM GMT
Classification: Query
Surnames: Caisse Sauvage Mougin
(en français ci-dessous)

Hello,

I know that several people have linked François Caisse (Marie-Louise Sauvage) to his birth in Besançon, France including a date of 1720. However, I haven't seen any verified sources for it yet. Same for his parents Etienne Caisse (1685) and Michelle Mougin (1738) from the St-Feu Seveux area of Franche-Comté region.

Does anyone have a details on this yet including a scan of birth/baptismal, marriage or death certificates?

If not, I'd be willing to drive from my home in Belgium to Besançon to check it out, but I would want to be prepared. It's a six hour drive each way with big tolls.

Thanks!
Leo

Je sais qu’il y plusieurs personnes qui ont liés François Caisse (époux de Marie-Louise Sauvage) à son lieu de naissance à Besançon même avec une date de 1720. Cependant, je n’ai pas encore vu une source vérifiée. C’est la même situation pour ses parents Etienne Caisse (1685) et Michelle Mougin (1738) du village St-Feu Seveux en Franche-Comté.

Est-ce qu’il y a déjà des détails disponibles comme un certificat de baptême/naissance, mariage ou de décès ?

Sinon, je pourrais rouler à Besançon en provenance de la Belgique où j’habite maintenant, mais je voudrais être bien préparé. C’est un voyage de six heures avec des péages très chers.

Merci d’avance,
Leo
SubjectAuthorDate Posted
Leo Caisse 12 Jul 2011 1:52PM GMT 
cajoce 6 Aug 2012 1:23AM GMT 
daddycaisse 2 Nov 2012 2:53PM GMT 
Sue_Troy_64 17 Sep 2013 4:21AM GMT 
cajoce 17 Sep 2013 3:46PM GMT 
Sue_Troy_64 17 Sep 2013 6:46PM GMT 
daddycaisse 2 Nov 2012 2:57PM GMT 
per page

Find a board about a specific topic

• Visit our other sites:

© 1997-2014 Ancestry.com | Corporate Information | Privacy | Terms and Conditions