Search for content in message boards

NEUNER, DIEHL, RHONESTEIN

NEUNER, DIEHL, RHONESTEIN

Stephen Niner (View posts)
Posted: 6 Aug 1998 12:00PM GMT
Classification: Query
Hallo,
mein Name ist Stephen Niner. Ich wohne in Amerika und forsche wegen meiner deutschen Vorfahren namens NEUNER. Mein Urgroßvater war Johann Christian Neuner, geb. 27. Juni 1827. Bei seiner Einwanderung nach Amerika gab er 1850 als letzten Wohnort Baden an. Nach der Passagiersliste war sein früherer Wohnort Eschenau. Verheiratet war er mit Augusta Christina Diehl geboren 1835 aus Kassel.
Außerdem forsche ich noch wegen:
Johann Neuner, geb. 1824 aus Baden,
Joseph Neuner, geb. 1830,
Karl Neuner, geb. 6.1.1832 aus Bayern,
Kunigunde, geb. 1826,
Lawrence Neuner, geb. 1834 aus Bayern.

Meine anderen Urgroßeltern kamen ebenfalls aus Deutschland und zwar von Dortmund. Sie heirateten auch in Dortmund. Die Namen sind Frederick Rohnestein und Frederika Rhonestein, geborene Lindbergh, geb. 1849.
Über eine Hilfe und Unterstützung bei meinen Nachforschungen würde ich mich sehr freuen.
Sie können mir auch in Deutsch schreiben, da ich jemanden habe, der mir übersetzt.
Vielen Dank.
Steve Niner

grandfather

Shirley Yott (View posts)
Posted: 30 Oct 1998 12:00PM GMT
Surnames: Neuner
My name is Shirley (Neuner) Yott. I am looking for information on my grandfather, born Jan.13, 1871 in Handt Berge, Biern
He left for NY in May or June of 1891 He married Catherine Schrufer and they lived in Buffalo, NY USA Any help would be greatly appreciate. Thankyou very much.
Shilrey Yott

Re: NEUNER, DIEHL, RHONESTEIN

Rniner (View posts)
Posted: 12 Feb 2002 6:05PM GMT
Who did Johann marry? When did he emmigrate to the states?

Posted: 8 Oct 2002 7:46PM GMT
Edited: 26 Apr 2003 2:21AM GMT
Surnames: Neuner
My gggrandmother was Crescentia Neuner from Neuburg Bavaria and she immigrated to US around 1853 with her family. I know for sure her Mother was her living with her- Theresia Neuner- born in 1805. I am trying to obtain her death certificate. She married Johann Baier - not sure if here or there. They lived in Chicago and they had 13 children/ 8 survived. They lived on Sedgewick St in Chicago. I do not know who her parents are- all I know is her date of birth wasJuly 15, 1837 and from Baptismal records at St. Michaels in Chicago it lists Neuburg Bavaria as her home. Any help would be greatly appreciated!

Posted: 27 May 2009 3:52PM GMT
Surnames: NEINER, NEUNER, BAIER
Hi, Johann Baier and Crescentia Neiner (Neuner)were my maternal ggrandparents. My mother was Crescentia Baier, daughter of George Frank Baier, son of Johann and Cresentia. I have death certificates for both Johann and Crescentia and family photographs. Most of my information deals with their descendants, not their ancestors. I would be pleased to provide what information I have. William David Starnes

Posted: 30 May 2009 7:18PM GMT
Holly, I believe you are the daughter of Judy, my 1st cousin. My brother Dave (he did most all of the work) and I have been researching our family. I have a pictue of Crescentia on her 80th birthday. Dave has found a considerable amount on the Baier family and I am sure he would love to share it with you.

Posted: 29 Jul 2012 4:28PM GMT
Hello- I am a great grandson of Johanne. Willing to share.
Leo

Posted: 7 Jan 2013 4:28PM GMT
great great grandson of johann christian neuner of frostburg maryland. I know only this.
per page

Find a board about a specific topic