Search for content in message boards

Origen del Apellido MONTIEL

Origen del Apellido MONTIEL

Jeffrey (View posts)
Posted: 13 Jan 2003 7:03AM GMT
Classification: Query
Surnames: Montiel
Quiero saber el origen del apellido «Montiel», el apellido de mi bisabuela que tiene 94 años de edad. Es hija de Juan Montiel (quien ha anglicanizado su nombre a John Montell aquí en USA) y su mujer, Marina Salazar (aparentemente de la familia que ha fundado la región de Santa Barbara en el estado de California, donde vino ella). Mi abuela me dice que su padre nació en EE.UU., pero siempre hablaba con acento castellano. Aparentemente venían sus padres de España. El nombre de mi bisabuela es Claudia Martin. ¿Viene este apellido de Ciudad Real, España? También hay algunos apellidos que son vinculados a los apellidos de Juan Montiel y Marina Salazar: Carrillo, Ortega (apellido del esposo de la hermana de mi bisabuela, quien ha construido la autopista Ortega en California), y Biscailuz. Les agradezco su atención y contestación.

I want to know the origin of the surname "Montiel," the surname of my great-grandmother who now is 94. She is the daughter of the late Juan Montiel (anglicized to John Montell here in the United States) and his late wife, Marina Salazar (apparently who comes from the family which founded the Santa Barbara area of California). My great-grandmother tells me that her father was born in the United States, but always spoke with a Castilian accent. My great-grandmother's name is Claudia Martin. Does this surname come from Ciudad Real in Spain? Other surnames connected to Juan Montiel and Marina Salazar are: Carrillo, Ortega (the name of my great-grandmother's sister's husband, who constructed the Ortega Highway in California), and Biscailuz. Thanks for your attention and reply.

Re: Origen del Apellido MONTIEL

queca (View posts)
Posted: 24 Jan 2003 11:56AM GMT
MONTIEL: El apellido Montiel es, aparentemente, un apellido de origen toponímico originario de la villa del mismo nombre, el cual tomaría como apellido, en el partido judicial de Infantes, Ciudad Real. Eso no quiere decir que tus antepasados vengan de allí, lo mejor es que intentes confeccionar tu árbol genealógico para averiguar de donde eran tus antepasados de origen español.

Saludos,

Re: Mexican ancestors by the name Montiel

Rebeca O de Pastrana (View posts)
Posted: 5 May 2003 9:42PM GMT
Surnames: Montiel, Pastrana,Perez de Evia
Ana Ma (Dominga) Montiel, born abt.
1788, probably in Puebla (Mexico) . She was married to Joaquin Herculano Pastrana who lost his life in Dolores Hidalgo , during the Mexican Independence from Spain.. One of their sons , José María, fought against the French invaders aprox from 1862 until 1867.They lived either in Mexico City or sorrounding areas
Joaquin Pastrana´s parents were Rafael Pastrana and Ramona Perez de Evia. I don´t know anything about them.Any info concerning them or on the surname Evia will be more than welcome. Thanks

Re: Mexican ancestors by the name Montiel

Queca (View posts)
Posted: 6 May 2003 6:33AM GMT
EVIA: El apellido Evia, o Hevia (como también aparece escrito), tiene su origen en Asturias (España).
Apellido toponímico originado en el rio Hevia.

per page

Find a board about a specific topic

• Visit our other sites:

© 1997-2014 Ancestry.com | Corporate Information | New Privacy | New Terms and Conditions