Search for content in message boards

Virgilio Davila's family!

Virgilio Davila's family!

Posted: 27 Jun 2011 5:08AM GMT
Classification: Query
Hey everyone;

My grandfather is one of Virgilio Davila's grandsons to which the book " Un libro para mis nietos" was dedicated. Virgilio Davila was the Mayor of Bayamón. He is greatly known for his didactic purpose in his poem in addition to his patriotic tones. The book mentioned before is composed completely of children's poems, they are very simple because of the lack of education in that years for poors families. Virgilio is considered to be an " Hombre ilustre puertorriqueño" and a couple of public areas in PR are named after him. Its honorable the dedication Virgilio Davila put to his "Tierruca" and to all his " compatriotas".

Re: Virgilio Davila's family!

Posted: 7 Oct 2011 2:09PM GMT
Classification: Query
Saludos,
Mi nombre es Sandra Gerber, soy una mama Alemana con un hijo Puertoriqueño. En la escuela estan tratando el tema de personas ilustres y a mi hijo le toco hacer una presentacion de Virgilio Davila. He encontrado alguna info sobre su bisabuelo. Pero esta bien dificil. Yo queria mencionar algunos versos infantiles del libro que escribio "un libro para mis nietos", pero ni encuentro el libro ni info en internet. Mi hijo cursa 2do grado por lo tanto queria concentrarme en los poemas infantiles al igual a las canciones que escribio. No he podido encontrar info de cuales son las canciones que el escribio junto a Braulio Dueño Colon "canciones escolares".
Le agradezco cualquier information que pudiera compartir conmigo. muchisimas gracias antemano.
per page

Find a board about a specific topic

• Visit our other sites:

© 1997-2014 Ancestry.com | Corporate Information | Privacy | Terms and Conditions