Search for content in message boards

Desendientes de Gerena-Gonzalez y Rodriguez-Albelo

Gerena

Miguel Hernandez (View posts)
Posted: 29 Dec 2000 12:00PM GMT
Classification: Query
Surnames: Gerena, Rodriguez, Ayala, Bras
Hello: My paternal grandmother was Maria Genoveba Gerena Ayala (1882-1936) and a resident of Lares, PR. Her father was Jose Nicanor Gerena Rodriguez (1843-?) His father was Juan Jose Gerena (1828-1908)His father was Francisco Antonio Perez de Gerena. Francisco's father was Manuel Perez de Gerena. I believe but have not confirmed that Manuel Perez came to Puerto Rico in 1600's from a village near Seville, Spain called Gerena. As was the custom in those days, de Gerena (meaning from)was added to the Perez surname to indicate place of birth and to distinguish him from the other Perez surnamed persons living in PR at that time. Overtime the Perez part of the surname was dropped and only Gerena remained. The Gerena's may have originally lived in San German and gradully moved inland settling in San seabastian and subsequently Lares. They are among the original founders of the town of Lares (1828).

Desendientes de Gerena-Gonzalez y Rodriguez-Albelo

Wanda Rodriguez (View posts)
Posted: 29 Dec 2000 12:00PM GMT
Surnames: Gerena-Gonzalez, Rodriguez-Albelo
Busco desendientes de las familias Gerena-Gonzalez, y Rodriguez-Albelo.
Felipa Gerena nacio approximadamente en el 1917 posiblemente en Lares Puerto Rico. Su mama se llamaba Tomasa Gonzalez, su papa Arcadio o Loecadio Gerena. Sus hermanos/hermanas, se llamaban, Jovita, Marcelino, Dora, Fernanda, Ramon, Pedro, Marcelina, Inocencio. Felipa murio en Noviembre del 1955. Su primer matrimonio fue con Fermin Rivera del cual se produjo un hijo Juan Luis Rivera. Su segundo matrimonio fue con Manuel Rodriguez Albelo del cual hay 5 hijos, Alberto Gerena, Orlando Rodriguez, Thelma Rodriguez, Franciso Rodriguez, Margarita Rodriguez. Aida Gerena es hija de Felipa no se quien fue su papa. La informacion que tengo es que Felipa vivio con Manuel Rodriguez en el barrio Los Canos en Arecibo.

Manuel Rodriguez-Albelo nacio approximadamente en Marzo del 1913. Su familia es: Mama-Moserrate Albelo, Papa- Franciso Rodriguez, Hermanos/Hermanas- Santos Rodriguez, Maria Rodriguez,Prisco. Manuel Rodriguez Albelo murio en Julio del 1987. Su familia vivio en Utuado, Puerto Rico o Isabela Puerto Rico. En Utuado creo que existe una familia de apellido Rodriguez Ruiz que parece estar relacionada con el. Manuel vivio con Felipa en en Barrio Los Canos, en Arecibo. Si tiene alguna informacion favor de notificarme. Me gustaria hacer un arbol familiar. Gracias. Wanda Rodriguez
e-mail WRDRGZ@AOL.COM

Decendientes de Gerena-Gonzalezy Rodriguez-Albelo

Wanda Rodriguez (View posts)
Posted: 2 Jan 2001 12:00PM GMT
Surnames: Gerena-Gonzalez, Rodriguez-Albelo
Thanks for the information. If you come across any Gerena Gonzalez or any other information please keep me posted. My mother would like to find out her mother's birthday (Felipa Gerena Gonzalez) and any information pertaining to the Gerena last name. We would like to trace the family tree. Again, thanks, keep me posted.

Gonzalez y Rodriguez de Isabela, Puerto Rico

Posted: 22 Apr 2001 12:00PM GMT
Edited: 16 Oct 2001 9:59PM GMT
Surnames: Gonzalez, Rodriguez
En mi familia por parte de mi mama tengo de Gonzalez y tambien Rodriguez. Son del Barrio Llanadas en Isabela, Puerto Rico. tengo un arbol familiar el cual contiene 1,960 individuos muchos con Rodriguez y Gonzalez.
Damaris
Posted: 23 Oct 2002 4:36AM GMT
Edited: 23 Oct 2002 5:05AM GMT
Surnames: De Gerena
HI I am reshearching the perez-perez y perez lucena and I came across a
Manuel pares the spelling is diffrent but it is de gerena his wife was Juana Francisca Velez Rosariro they had a son name Jose Antonio perez and he marryed a Elena Lucena in 1860 and they had a daughter Juana Maria perez. jose died 6yr later and Maria 60 yr later and that she had lot's of kids
that all it's say about the de gerena family. I hope this can help you .

Re: Decendientes de Gerena-Gonzalezy Rodriguez-Albelo

Posted: 9 Jan 2003 7:54PM GMT
my grandma was Gerena Gonzalez from Angeles / Caguana Utuado, a Barrio located east of Lares, e mail me for more information

Re: Desendientes de Gerena-Gonzalez y Rodriguez-Albelo

Posted: 17 Sep 2011 5:57PM GMT

Posted: 28 Sep 2011 5:40PM GMT
Edited: 28 Sep 2011 5:41PM GMT
Mi abuela materna era Salome Gerena Gonzalez, pero mi familia es de Humacao de el area de Collores y Mambiche Blanco. Trata este website es gratis se llama Familysearch.com una persona me encontro muchisimos documentos de toda mi familia pero hay que tener paciencia para buscar.

Posted: 29 Sep 2011 10:07PM GMT
Surnames: Gerena Gonzalez salva
Estoy buscando un tio que se fue de PR in Los anos 50 y no se supo mas de el. El tiene 2 hermanas en caguana. Voy a tratar con la information que me dite. Gracias. Yo vivo en los estados unidos.

Posted: 1 Oct 2011 2:37PM GMT
maria carmen fragoso y albero born 1 sept 1941 died 1 sept 2011 maria was born in Nuez de Ebro Zaragoza, Espana to
Pedro and Julia(Corral) Albero. she married an American Army Officer, moved to Toledo Ohio USA. Where she and Porfirio Luis Fragoso raised 2 sons and 2 daughters.
Brothers Fernando, Pedro, and Francisco Albero who live in Zaragoza, Espana

i will be off this site until April 2012 hope read english
because i murder spainsh
per page

Find a board about a specific topic

• Visit our other sites:

© 1997-2014 Ancestry.com | Corporate Information | Privacy | Terms and Conditions