Search for content in message boards

Söker amerikanska släktingar

Söker amerikanska släktingar

Posted: 21 Dec 2011 11:32AM GMT
Classification: Query
Edited: 21 Dec 2011 11:34AM GMT
Surnames: Svensson
Söker efter släktingar till Hilda Nilsson född 1874-09-28 i Olastorp Hovs församl. Skåne Sverige giftae 1904-02-20 med Gustaf Emanuel Jansson född 1878-01-27, barnen
1900-09-19 Nils Edvard död 1968, 1906-01-09 Anders Gustaf, 1912 Nevada. Samt Hildas syster Carolina Nilsson född 1880-02-25 gifte sig med ? Burgess. Tacksam för svar om någon vet någonting om dessa personer.
Mvh Lena

Re: Söker amerikanska släktingar

Posted: 22 Dec 2011 4:17AM GMT
1920 folkräkning 3:e Ward- Sparks, Washoe County, Nevada
Hilda Johnson, änka, 45 år invandrat 1898
Nels Johnson, 19 år, född i Texas
Andrew Johnson, 13 år, född i Texas
Nevada Johnson, 7 år, född Nevada

Social Security Death Index
Niles Johnson
Född 1900/09/18
Död 1968
Denver Colorado

Posted: 22 Dec 2011 7:36AM GMT
TACK för ditt snabba svar! Så glad jag blev, tror du man kan få reda på mer om dessa personer, tex. när de dog, var de bodde, om barnen gifte sig o.s.v. Vad menas med social trygghet under Nevada Johnson 7 år?
Mvh Lena

Posted: 22 Dec 2011 6:48PM GMT
Jag är fortfarande försöker ta reda på vem de gifte sig. Jag behöver ta reda på Nevada exakta födelsedatum för att ta reda på när hon dog. Det hjälper om du kan få en dödsruna för Nils, eftersom vi har ett dödsdatum för honom. Jag kommer att posta ett meddelande på den rätta ombord för dig att se om en volontär kommer att titta upp det. Social Security är som en nationell pension program, och om folk ansöka om ett dödsfall, de förekommer i detta index. Jag hoppas att detta betyder okej. Jag kan läsa norska, så jag är att räkna ut lite av den svenska, men jag är också med hjälp av ett översättnings program på Google!

Posted: 22 Dec 2011 7:02PM GMT
jag har postat ett meddelande på tavlan för Washoe län Nevada, och även på Denver Colorado styrelsen, så vi får se vad vi får!

Posted: 22 Dec 2011 8:18PM GMT
Hej, du där ute i världen. Jag förstår inte riktigt vad du menar, men att du försöker på alla sätt att hitta släktingar till Hildas barn. Hilda är min farfars syster. Vore mycket kul att få reda på mer om de, är dig väldigt tacksam.Hälsningar Lena ifrån Skåne i Sverige.
Måste säga att översättningen inte blir helt korrekt, det ser nog du med

Posted: 23 Dec 2011 1:50AM GMT
Är efternamnet "Burham" bekant? Det finns en Nevada Burham i rätt ålder i Denver, Colorado 1930. Jag hittade hennes dödsruna men det behöver inte lista sina föräldrar namn, men det säger hon föddes i Sparks Nevada år 1912 .. Men i folkräkningen, säger hennes föräldrar var födda i Sverige.
Dessutom är Hilda Johnson bor med sin son Andrew G. Johnson i Denver Colorado 1930.

Posted: 23 Dec 2011 7:41AM GMT
Hej! Det låter intressant, det kan ju mycket väl vara "min" Nevada she kan be married Burham. Do you think that you can find out when Hilda, her husband and the children died, and if the children hawe children ho live today.
Lena

Posted: 24 Dec 2011 3:56AM GMT
I found an obituary for Gustave. Here it is in English and Swedish.

Died in Sparks Nevada
April 28, 1919 Gustave E. Johnson, beloved husband of Hilda Johnson and father of Nels Edward, Andrew, and Nevada Johnson. Aged 40 years, 3 months, 1 day. Native of Sweden.
Funeral services this afternoon at 2 o'clock from the Grosbeck and o'Brien Chapel. Reverend Mr. Snyder officiating.
Internment will be in Mountain View Cemetery.

Published in Nevada State Journal (Reno) Wednesday April 30, 1919

Död i Sparks Nevada
28-4-1919 Gustave E. Johnson, älskade make för Hilda Johnson och far till Nels Edward, Andreas och Nevada Johnson. Åldrarna 40 år, 3 månader, 1 dag. Född i Sverige.
Begravningstjänster i eftermiddag Klockan 2 från Grosbeck och O'Brien Chapel. Kyrkoherde Snyder tjänstgör.
Internering kommer att vara i Mountain View Cemetery.

Publicerad i Nevada State Journal (Reno) Onsdag April 30, 1919

Posted: 24 Dec 2011 7:30AM GMT
Thank you very much.I talk with one of my kusins here in Sweden and tell him that I got help from USA about Hilda and her family, so we are very greatful for your help.
So please help us with more information about the family. I have been locking för ancestry sinns 1995, but not those ancestry ho emigreat to Amerika.
Merry Christmas från Lena, i Skåne Sverige
per page

Find a board about a specific topic

• Visit our other sites:

© 1997-2014 Ancestry.com | Corporate Information | New Privacy | Terms and Conditions