Search for content in message boards

info fam Ter Weeme

info fam Ter Weeme

a.w.j. ter weeme (View posts)
Posted: 22 Jun 1999 12:00PM GMT
Classification: Query
Surnames: ter Weeme
Who knows information about fam Ter Weeme from Eibergen and Neede in the province Gelderland in the Netherlands

Ter W(h)eeme

Henk Nijland (View posts)
Posted: 2 Aug 1999 12:00PM GMT
Surnames: Ter Weeme, Ter Wheeme, Whemink
Did you had a look at the Civil Registration records or the Church birth/marriage/death records in the statearchives in Arnhem? There are lots of Ter W(h)eemes in it.

I myself have the following Ter W(h)eeme's in my database:
1)
Hendrika ter Weeme (date/place of birth unknown), married on 31st oct 1868 to Gerrit Jan Brinks, farmer, born on april 29th 1843 in Bathmen, died sep 5th 1923 in Bathmen, sun of Derk Jan Brinks and Alberdina Klumper.
2)
Harmen Whemink, born before 1720 (place of birth unknown). Married with Engele N.N., born before 1722
From this marriage:
1. Aaltjen ter Wheeme (Whemink). Christened on jan 17th 1740 in Neede. Churchmarriage in Neede on dec 22nd 1765 with Bernardus Elferink, christened on sep 30st 1734 in Neede, son of Gerrit Elferink and Henderica (Henders) Bonkink
2. Henderik ter Wheeme, christened on sep 3rd 1741 in Neede.
3. Grietjen Whemink, christened on sep 11th 1743 in Neede.
Churchmarriage in Neede on may 3rd 1772 te Neede, with Gosen Leppink, born before 1752. Sun of Albert Leppink.

Henk Nijland

info fam.ter Weeme

Posted: 28 Oct 2000 12:00PM GMT
Edited: 17 Mar 2002 11:11AM GMT
Een berichtje van een (aangetrouwde) ter Weeme in Aruba.

Bij de mormonendatabase, te bereiken via genealogie.pagina.com, vond ik een hele reeks ter Weeme's geboren in Eibergen. Alleen ter Weeme of Weeme intypen bij de search. Merkwaardigerwijs maar 1 persoon uit Neede. Kreeg via Website van Paul van Voorthuysen uit Australie de naam op van Willem ter Weeme, geb.te Dinxperlo, emigrerend naar Amerika met vrouw en 3 kinderen, maar vond juist uit dat de hele familie omkwam bij de schipbreuk van de Phoenix in 1847. (zie Yvette's Dutch Genealogy Homepage). Hou me aanbevolen voor meer nieuws over de ter Weeme's

incorrecte informatie

Posted: 29 Oct 2000 12:00PM GMT
Edited: 17 Mar 2002 11:11AM GMT
Ik heb per ongeluk incorrecte informatie verzonden, vergeet de Willem uit Dinxperlo met de schipbreuk, hij was een Kraijenbrink, mijn eigen voorvader. Mijn aantekeningen waren door elkaar geraakt.
Juiste informatie uit Australie was:
In het jaar 1853 is G.ter Weeme uit Neede geemigeerd met vrouw en 2 kinderen met bestemming New York. Hij was smid (blacksmith), Ned.Hervormd en als leeftijd wordt 53jr aangegeven, hoewel mij dat rijkelijk oud lijkt, maar er kwamen veel verschrijvingen voor.
Mijn inkomende e-mail zit vast, dus wacht een paar dagen met antwoorden. Libby

Re: incorrecte informatie

Posted: 8 Aug 2001 10:21AM GMT
Edited: 15 Nov 2001 7:57PM GMT
In de Dijkgraaf-database (www.dijkgraaf.org) zijn ook "ter Weeme's" bekend. Barent Ter Weeme (geboren Amsterdam 1758?) trouwt te Apeldoorn op 6 januari 1799 met Maria Egberts. Een dochter van dit echtpaar huwt later een Dijkgraaf. Meer informatie over Barent is welkom!

Re: info fam Ter Weeme

Posted: 30 Sep 2002 12:04AM GMT
Edited: 23 Apr 2005 7:31PM GMT
Have some info on family of Hermanus ter Weeme and wife Gerritjen Kempers who were married circa 1780 and had at least one daughter Janna ter Weeme who was married in Eibergen in 1813 to Egbert Simmelink. Would like to share more info on this family. Thanks.

Maarten ter Weeme (View posts)
Posted: 31 Dec 2002 12:48PM GMT
Interesting you should ask - my grand father is (was) A. H. ter Weeme from Neede, and my father, Cornelis Anton, was born in Neede. Using the Mormom database and church records, my grand father had been able to track back to the 1500's I believe. IIRC, the family history shows that back then, the occupation was that of miller, using water powered mills, several of which actually still exist. Recently it has become apparent that there is another branch of the family that we were never aware of .....

Posted: 31 Dec 2002 2:23PM GMT
Edited: 23 Apr 2003 2:14AM GMT
Hallo Maarten,
Mijn man is Willem Gerhard (Wiger) ter Weeme, ook geboren in Neede, in 1947, zoon van P.A.ter Weeme.
Ik heb een heleboel ter Weeme's in mijn bestand, welke ik je toe kan zenden als je mij jouw e-mail adres laat weten, groeten Libby.

Maarten ter Weeme (View posts)
Posted: 31 Dec 2002 2:56PM GMT
Born in 1947 in Neede? That means your husband and my Dad had to have grown up together ... we used to visit Neede regularly, but I don't recall ever meeting your husband at any family event ...

You can Email me at TeppoJutsu@ev1.net

This is quite interesting ....

Nog een ter Weeme

Miriam ter Weeme (View posts)
Posted: 11 May 2005 1:38PM GMT
Mijn vader is geboren in Eibergen. Er zijn echter 2 takken van de ter Weeme familie; eentje van de meubelfabrikant-zijde en de andere volgens mij van de scheepvaart maar dat weet ik niet zeker.
In Nederland zijn er niet zo veel families met deze achternaam. Ik geloof een stuk of 42.

Mijn vader komt uit een gezin met 3 broers (allen dus ter Weeme). Mijn opa, Jan ter Weeme, kwam uit Eibergen of Neede, dat zou ik eens aan mijn vader moeten vragen. Mijn opa is op jonge leeftijd gestorven (58); ik heb hem nooit gekend.

Onlangs ben ik ook een ter Weeme tegengekomen in Amsterdam. Zijn opa kwam ook uit de Achterhoek (Gelderland) maar is wegens scheiding naar Adam verhuisd.
En als je op het internet kijkt, is er ook een ter Weeme in Canada. Hij heeft zijn eigen communicatie/consultantybureau daar.

per page

Find a board about a specific topic

• Visit our other sites:

© 1997-2014 Ancestry.com | Corporate Information | Privacy | Terms and Conditions