Search for content in message boards

Kamping (Campingh, Kampingh, Campinck)

Kamping (Campingh, Kampingh, Campinck)

Posted: 7 Apr 2012 7:16PM GMT
Classification: Query
ik zoek de geboortedatum en ouders van Willem Kamping uit Erm, ca. 1670 (?) getrouwd met Roelfien Rentinge..
ik ben helaas blijven hangen (kerkregister Sleen) bij zijn zoon ; Aaldert Kamping (Aeldert willems Campingh) uit Erm, geboren (ca.)01-01-1709...

Re: Kamping (Campingh, Kampingh, Campinck)

Posted: 11 Jun 2012 3:42PM GMT
Hallo ??

Ik vrees dat je dan in de periode van op patroniem zoeken komt,althans in Drenthe kan ik alleen dit als mogelijke optie vinden:
Westerbork, doop-, trouw-, overlijdens- en lidmatenboek (1658-1777; DTB 160), 21 november 1680, pagina 117
1e proclamatiedatum: 21-11-1680.
Bruidegom: Willem Hendrickx, jongeman; herkomst: Elp.
Bruid: Roelefien Alberts, jongedochter; herkomst: Elp.

www.drenlias.nl

bang dat het moeilijk wordt...

vr. groet, Jettie

Re: Kamping (Campingh, Kampingh, Campinck)

Posted: 11 Jun 2012 6:48PM GMT
Willem Kamping heeft in ieder geval een broer Jan Kamping.
Volgens een inwonerslijst, bijgehouden vanaf circa 1710:
Campinge Erm
Jan Campinge broeder doorgehaald
Wilm Campinge broeder en man doorgehaald
Roeloffijn Rentinge vrouw en moeder verstorven
Swaentien Jans meid doorgehaald
Jan Campinge zoon
Grietie Hindriks vrouw
Aaldert Campinge broeder

Wie de vader is van Willem en Jan is niet duidelijk. IN de HSR wordt te Erm een Herman Campinge genoemd, maar dat lijkt me niet de vader te zijn, gezien de vernoemingen.

Roelofje Renting is een (klein?)dochter van Jan Renting volgens dit stuk uit te Etstoel:
Deel/folio/datum 30/73/13-11-1693
Eiser: Roeloff Nijes, zoon en mede erfgenaam van wijlen zijn moeder IJde Rentinge en Gese Nijsinge, weduwe van Jan Coust, voormaals gehuwd met Griete Rentinge, dochter van Ide Rentinge voornoemd.
Verweerder: Roeloff Rentinge, Geert Rentinge en Roeloffien Rentinge, kinderen en
bezitters van de partijen bestevader Jan Rentinge
Onderwerp: panding
Inhoud: 200 daalder afkooppenningen wegens afkoopbrief d.d. 2-10-1648.

Mogelijk is Roelofje Renting een dochter van Aaldert Renting, genoemd in het HSR 1672, gezien de vernoeming van een zoon Aaldert. Dit is echter speculatief.
Groeten, Hans
per page

Find a board about a specific topic

• Visit our other sites:

© 1997-2014 Ancestry.com | Corporate Information | New Privacy | Terms and Conditions