Search for content in message boards

Noyers-Pont-Maugis Kriegsgräberstätte & Sedan Feldlazarett (Mai 1940), Frankreich - Cemetery & Field Hospital (Sedan, France).

Replies: 0

Noyers-Pont-Maugis Kriegsgräberstätte & Sedan Feldlazarett (Mai 1940), Frankreich - Cemetery & Field Hospital (Sedan, France).

Posted: 7 Aug 2012 10:55AM GMT
Classification: Query
Englische und deutsche Versionen

I would like to make contact with the relatives and descendants of German soldiers who are buried at the War Cemetery in Noyers-Pont-Maugis, France (3.8km south of Sedan).

I am interested in obtaining information about Sedan and the war activities in this area as the conflict moved away to the north and south in May 1940 onwards. I am hoping that the relatives of those interred in this cemetery may have some knowledge of the events associated with this period passed on to them.

I am also interested in information regarding the Military Field Hospital (Feldlazarett) at Sedan at this time. The V.D.K. lists the Feldlazarett as - Sedan Feldlaz.552, but my grandfather's Wehrpaß records it as - Feldlaz. 4/562. My grandfather died at this hospital in May 1940. The hospital had its own burial ground somewhere in Sedan. I would like to collect as much information together as I can and thereby hope to get a better understanding of the events surrounding this hospital and how they are connected. The information may be of general interest as well.

I was surprised to discover that my grandfather's gravestone was inscribed with three names when I had only expected to see one; this is therefore a combined gravestone. I do not know if they are all like this, or just some of them. I presume it was to minimise the expenditure. I had considered that the other names on the gravestone would to be a good focal point from which to begin my enquiry and see what I could find out, as this grave was where my interest actually started. I have enquiries posted concerning the other two soldiers named on the gravestone and would now like to take the opportunity to expand my research with a more general enquiry.

If you are related to any person interred in this cemetery I would be pleased to hear from you. Your knowledge, however small, could be important.

You may reply in German if you prefer.

Thank you for any help.

My email address is available for private communications.

Email: paulsteven.kroll@hotmail.co.uk

Paul Steven Kroll

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ich möchte Kontakt aufnehmen mit den Verwandten und Nachkommen von deutschen Soldaten, die auf der Kriegsgräberstätte in Noyers-Pont-Maugis, Frankreich (3,8 km südlich von Sedan) beigesetzt werden.

Ich bin interessiert bei der Beschaffung von Informationen über Sedan und der Krieg-Aktivitäten in diesem Bereich als des Konflikts zogen Weg im Norden und Süden im Mai 1940 ab. Ich hoffe, dass die Angehörigen der in diesem Friedhof beigesetzt möglicherweise einige Kenntnisse über die Ereignisse im Zusammenhang mit dieser Zeit an sie weitergegeben.

Ich bin auch interessiert an Informationen über das Feldlazarett bei Sedan zu dieser Zeit. Der V.D.K. listet das Feldlazarett als - Sedan Feldlaz.552, aber mein Großvater Wehrpaß zeichnet es als - Feldlaz. 4/562. Mein Großvater starb im Lazarett im Mai 1940. Das Lazarett hatte seine eigene Beerdigung Boden irgendwo in Sedan. Ich würde gerne sammeln so viele Informationen zusammen, wie ich kann, und dabei hoffen, erhalten ein besseres Verständnis für die Ereignisse rund um dieses Lazarett und wie sie verbunden sind. Die Informationen können von allgemeinem Interesse sein.

Ich war überrascht, dass mein Großvater Grabstein mit drei Namen eingeschrieben war, wenn ich nur zu sehen, eine erwartet hatte; Dies ist also ein kombiniertes Grabstein. Ich weiß nicht, ob sie alle wie diese, oder nur einige von ihnen sind. Ich nehme an, es war, die Ausgaben zu minimieren. Ich hatte mir überlegt, dass die anderen Namen auf dem Grabstein würde um einen guten Schwerpunkt, um meine Anfrage zu beginnen und sehen was ich herausfinden konnte, wie dieses Grab war wo mein Interesse tatsächlich begonnen werden. Ich habe Anfragen geschrieben über die anderen zwei Soldaten mit dem Namen auf dem Grabstein und möchte nun die Gelegenheit nutzen, meine Forschung mit mehr allgemeine Anfragen zu erweitern.

Wenn Sie sich auf jede Person, die in diesem Friedhof beigesetzt verwandt sind würde ich gerne von Ihnen hören werden. Ihr Wissen, jedoch klein, könnte wichtig sein.

Sie können in Deutsch Antworten, wenn Sie es vorziehen

Vielen Dank für jede Hilfe.

Meine e-Mail-Adresse ist für die private Kommunikation verfügbar.

E-Mail: paulsteven.kroll@hotmail.co.uk

Paul Steven Kroll

Find a board about a specific topic